Recherchetool für Materialien

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Die Materialdatenbank beinhaltet Medien zu unseren Themenschwerpunkten Arbeitsbedingungen in der Textil- und Bekleidungsindustrie sowie Umweltauswirkungen von Bekleidung.  Zu den Medienarten zählen z.B. Studien, Leitfäden und Berichte aber auch Filme und Podcasts oder Webtools.

Poster zum Thema “Textilsiegel“ aus unserer Posterreihe.

Das Poster bündelt die wichtigsten Fakten und Informationen zum Thema Textilsiegel in der Textil- und Bekleidungsindustrie. Darüber hinaus werden Handlungsmöglichkeiten aufgezeigt, wie jede*r Einzelne gegen die Missstände vorgehen kann.

Die Quellen des Posters werden unter "Mehr Details" aufgeführt.

Herausgeber*in/Autor*in: FEMNET; Autor*in: Svenja Hoffritz
Medienart: Ausstellung
Erscheinungsjahr: 2023

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The insights outlined in this report are based upon two large scale pieces of online consumer research commissioned by WRAP in the autumn of 2021.

  • Clothing Longevity: The objective of this work was to estimate clothing longevity for a wide range of clothing items and understand how these estimates are influenced by key factors like demographics, acquisition route and in-use behaviours.
  • Circular Business Models (CBMs): The objective for this work was to understand current citizen behaviours and receptivity to CBMs for clothing.

Herausgeber*in/Autor*in: WRAP; Autor*innen: Rachel Gray, Cristina Sabaiduc, Catherine Salvidge, Aggelina Doriza, Phil Downing
Medienart: Hintergrundinformation
Erscheinungsjahr: 2022

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The fashion sector is awash with certification schemes, sustainability labels and multi-stakeholder initiatives all seeking to steer the industry onto a greener course. As public and political awareness of the high environmental and social toll of the fashion industry has climbed the agenda, and scrutiny on brands has intensified, so has the visibility of certification schemes and voluntary initiatives pitched as holding the solutions.

Herausgeber*in/Autor*in: Changing Markets Foundation
Medienart: Hintergrundinformation
Erscheinungsjahr: 2023

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In diesem Bericht werden die Resultate der diesjährigen repräsentativen Umfrage zum Umgang der Deutschen mit Kleidung mit Erhebungen aus den Jahren 2015 und 2019 verglichen. Dazu wurden Konsument*innen zwischen 18 und 69 Jahren befragt.

Herausgeber*in/Autor*in: Greenpeace e.V.; Autor*innen: Viola Wohlgemuth, Mirjam Koop
Medienart: Hintergrundinformation
Erscheinungsjahr: 2022

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Despite publicised worker-welfare violations, many fashion retailers continue to post record sales and profits, indicating that consumer concern does not always translate at the cash register. Research has shown that worker welfare is a less salient area of concern for fashion consumers, and the aim of this research is to investigate the reasons why this may be the case.

Due to the exploratory nature of the research, a qualitative methodology was deemed the most appropriate. Twenty-one semi-structured interviews were conducted with Australian fast-fashion consumers to investigate the underlying reasons worker-welfare violations are less likely to elicit pro-social consumer behavioural change and are a less salient area of concern.

Herausgeber*in/Autor*in: Journal of Fashion Marketing and Management; Autor*in: Tara Springer, Alice Payne, Gary Mortimer
Medienart: Hintergrundinformation
Erscheinungsjahr: 2021

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